Onsdagsmix!

Ja, jag har ju lovat att vara mer flitig på bloggen denna vecka eftersom skrivningus majorus är klar. Så då måste jag ju hålla det också. Idag har varit ännu en flitig dag...ojojoj, så mycket jag har hunnit med. Framförallt är Sundin-arbetet färdigrättat nu. Aida, eller kanske jag ska säga Pehra....Göta är har kluddat färdigt nu. Skönt. Men jag måste erkänna att jag saknar våra arkivsessioner...in i hemligrummet, gräva i gamla anteckningar från ett annat sekel, fika, skriva lite, äta lunch, skriva och bläddra lite mer, fika, kolla på hundarna genom fönstret, fika, slå ihop böckerna för att sedan gå hem och känna sig nöjd med dagen. Det var mysigt. Kom du ihåg, vi fick uppleva första snön tillsammans. Det var fint. Minnen...

Men nu skapar jag nya minnen. Idag har jag och Barb förhoppningsvis skapat nya minnen, inte bara tillsammans, utan även för andra...ja, de får väl se vad vi har pysslat med ;) Roligt var det iaf! O så har vi bakat lussebullar! Det är lite av en tradition vi har och det är mysigt. Mitt i allt kommer min Långben på överraskningsbesök och oj vad glad jag blev!! Hon är så fin...min Långben. Jag är så glad i dig!! Just nu ligger hon och sover....önskar jag kunde vara hos henne, men hon behöver sova en hel natt utan avbrott. Natten som var blev inte som vi hade tänkt oss. Min hund är inte bra i magen och hade diarrée....så det blev en del turer ut på promenad och en hel del oro. Den finns fortfarande som en klump i magen och jag kan inte komma ifrån att tänka på att han inte är någon ungdom längre....min lilla Blomberg...om du bara visste vad jag älskar dig. Och tanken på att han snart inte kommer att finnas hos mig gör så ont, så ont....Näe, jag kan inte skriva mer om det för då börjar jag gråta och blir ledsen. Usch.

Imorgon är det sista dagen i skolan innan jul. Det ska bli skönt...of course har jag mycket att läsa över julen men jag kommer att ta mig några dagar kring nyår och bara vara ledig och umgås med mina älskade vänner och flickvän som kommer till mig då. Det ska bli sååååå roligt!!

Imorgon är det Lucia...ska iväg till Gruvan i Falun o kika på henne nere i gruvgångarna vad jag förstår....det blir den märkligaste Lucia jag någonsin har varit på. Men också den mysigaste...för jag kommer att vara där med min rumpkulla. Spännande...

Ja, just det, jag höll på att glömma en sak. Go´vänner...ni kanske minns att Luddet somnade på en föreläsning häromdagen? Ja, jag vill helst förtränga denna pinsamhet, men det är svårt. Tänkte bara ge ett litet smakprov på en mening som är typisk för denne föreläsare...om jag säger så här...vad menar han egentligen?


"Ett kvalitativt styrelsesätt som på något vis blir legitimt"


Eh...ja, just det...fattar ingenting...detta är rena grekiskan för mig och inte undra på att jag somnar, jag fattar ju inte vad karln säger.



Kommentarer
Postat av: Marika

Här sitter en som är nyfiken iaf :0)
Ska bli spännande och se vad ni hittat på för bus.
Nu blir det bädden!
Kram å gonatt

2007-12-13 @ 00:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback