Därav namnet...

Några av er kanske undrar över namnet på denna blogg. Jag ska räta ut detta frågtecken och berätta historian bakom. Min goda vän blyger berättade för mig om en dokumentär som lär ah gått på TV förnågon dag sedan om privatskolan Lundsberg. Ja, ni vet, överklassens näste i de Värmländska skogarna. Blyger berättade då att kamratuppfostran i allra högsta grad ägde rum och att de i rang lägst stående eleverna kallas för tarmludd. Detta tyckte jag var roligt och blev ganska så full i skratt samtidigt som jag också tycker synd om stackarna eftersom de är ju människor som alla vi andra även om de själva kanske inte ser det så (de går ju på Lundsberg). Då jag skulle skapa en blogg här så var namnet jag först tänkte använda upptaget och det som poppade upp då var "tarmludd". Det kändes liksom rätt. Alla har vi nog känt oss som Lundsbergs tarmludd någon gång; små och obetydliga, men kom också ihåg att varje litet tarmludd är unikt och mycket, mycket speciellt.

Kommentarer
Postat av: Blyger

Välkommen ut på nätet, mitt allra egna Tarmludd!

Postat av: Tarmluddet

Jag takcar allra ödmjukast och ska försöka dra mitt samhälleliga strå till denna bloggvärldens stack!

2007-01-23 @ 19:57:35
Postat av: aida

nä magnus är inte ok. DEt enda skäggstubb man kommer nära är det som han själv har skrubbat sig emot...;)
Hej min vän!

2007-01-24 @ 11:36:22
URL: http://aidahopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback