Internethandel

Vilket fala beschmi att hålla på att köpa och sälja grejer på nätet. Säljer en telefon på Blocket och en kille ringde och sa att han ville ha den. Jag gjorde i ordning paketet och var beredd att skicka den bara vi hade gjort upp om betalning. Försökte få tag på honom hela eftermiddagen för att slutföra köpet, men då skickar han ett sms och säger att han hittat en annan telefon. Fy fan vad lack jag blev!! Man håller det man lovat eller så hör man av sig i god tid så att den andra parten inte behöver vänta så länge. Jag hade ju andra intressenter. Jaja, får se hur det blir med telefonen. Fortsättning följer…

  

JIPPI! Ikväll börjar Saltön! Som jag har väntat…och i väntan på starten har jag suttit och funderat om jag verkligen har valt rätt bana. Ska det vara så att man ska sitta och krysta ur sig en enkel presentation av sig själv på spanska på typ 4 timmar!? Jag får ju tamejtusan slå upp varenda litet ord. Jag förstår mycket spanska men blir helt dyslektisk och får kortslutning när jag ska producera något själv. Kan ju hoppas att den berömda ”proppen” går ur snart och allt lossnar för jag vet inte om jag vill var med om det ska vara så här i 2 år till. Huvva! Och jag som trodde jag var språkbegåvad…hrm… Men min spansklärare ser ut som Super-Nanny Jo Frost och det är inte illa…hehe…bara det gör ju att det är värt besväret med läxorna och att gå dit och bara sitta och njuta…


Kommentarer
Postat av: Ida

ha, det är inte spanskan som är problemet min vän. Vem sjutton kan göra en presentation av sig själv ENKELT? Spela roll vilket språk. Ro hit med uppgift, jag presentera dig capisce, du översätta - inget säga!

Postat av: Blyger

Använd kaustiksoda!!! ;-)

2007-01-29 @ 23:31:10
URL: http://blygers.blogg.se
Postat av: Tarmluddet

Jag hoppas mitt försäkringsbolag står för "bieffekterna" som intag av kaustiksoda kan ge...

2007-01-30 @ 14:23:34
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback