Tjernobyl

Jaha...knappt hade härdsmälta nummer 1 hävts, förrän reaktorerna började ryka igen och nu är det kört. Tjernobyl nr 2 infinner sig just nu i en datasal på Högskolan och försöker förtvivlat att smalta alla intryck. Svårt. Fick hemskt många frågor från min söta lärare och det ar hemskt många "öhh...hmm....ehh..."  som kom från mina läppar. Suck...VARFÖR ska det vara så svårt att prata? Är det för att hon är så söt kanske....hihi...en viss Eulalia nr. 2 *s*

Fick mina CSN-pengar idag, men det blir en kort romans, för snart är de utpytsade i tandläkarräkning, studentlitteratur-nota, skuld till tjejen och sist men inte minst mat till kylskåp och skafferi. Fy faro för att vara fattig student. Hoppas att jag kommer igång med kontaktmannaskapet snart så att jag får liiiiite mer att leva för.

Om någon utav er som läser detta inlägg är duktig på spanska (jag har väldigt låga krav. Kan du säga mer än "Me llamo...., vivo en.... y tengo un perro" anser jag dig vara i det närmaste professor i spanska), hör av dig till mig!! Jag behöver all hjälp jag kan få. Men om du tengas un gato que se llama Nisse y vives con tu padres que se llaman Åke y inga-Lill måste jag nog få betänketid i beslutsfrågan. Har traumatiska erfarenheter av sådana bekantskaper nämligen.


Kommentarer
Postat av: Blyger

"Perdon porque lluego tarde" är bra att kunna. Likaså "hoy me he levantado con mis pantalones de cuadros" och vill du briljera trots att du inte kan svara på lärarens frågor så kan du riva av en kärleksdikt: "Los suspiros son aire y van al aire. Las lagrimas son agua y van al mar. Dime, mujer, cuando el amor se olvida, sabes tu adonde va?" (Det går inte att göra uppochnervända ? på min dator)

Behöver du ett extra kort kan du slnga ur dig lite latin med: "Avus in cubiculo dormit", Dum spiro, spero"..... U name it!

Du, tarmluddet, bara en fråga: Vill du ha mer att leva AV eller FÖR... (så jag vet om dina intensioner är sunda eller... ;-) *harkel* )

Postat av: Ida

Du ber om det? Jag kan inte ett ord, det vet du men som din vän och personlige G känner jag mig nödgad att säga cujones, har blivit instruerad att säga detta ord om det kniper.Vilken situation som helst funkar. Och du är väl desperat så jag tycker inte att du ska räkna bort mitt råd. (med reservation för stavning.)

2007-01-25 @ 18:55:46
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Simon

Hej. Jag heter Simon. Jag tycker kan prata svenska. Om du undrar något om det språket så kan du fråga mig. Jag är 9 år.

2007-01-26 @ 14:57:16
Postat av: Tarmluddet

Simon: Ja skriv gärna mer =)

Aida: Då lär nog min sötnöt till lärare dåna...hihi...men jag ska lägga det på minnet =)

Blyger: Det är en tolkningsfråga...FÖR eller AV...lika illa båda två.

2007-01-26 @ 22:49:00
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback