Tokigt...

?Ja, jag är ute efter ett romantiskt äventyr på din G-ride?

Brunnsparken, Göteborg

På väg ut från Nordstan mot Arkaden måste man korsa ett antal spårvagnsspår. En tant ~75 med rullator och en kvinna ~30 har korsat det först spåret när det börjar tjuta. Kvinnan stannar men tanten rullar mycket långsamt framåt med rullatorn. Kvinnan tar då tag i tantens arm av rädsla att hon ska gå rakt ut i spåret och bli överkörd. Tanten sliter sig loss.
Tanten: Tror du att jag är döv eller?!
Hon blänger surt på kvinnan. Kvinnan flyttar sig bort från den mycket agressiva tanten med ett skrämt ansiktsuttryck.
Tanten (lite lugnare): Vad vill du egentligen? Är du lesbisk eller?!


(HAHAHA, snacka om Stål-Mormor!!! )



Någon borde upplysa dem om att man inte kan kugga på fotografidelen

Skolkorridor, Östersund

Två tjejer ~18 sitter och diskuterar den ena tjejens nytagna körkort.
Tjej 1: Ja, men herregud, du vart ju värsta bra på det här kortet, helt perfekt!
Tjej 2: Ja, alltså jag fick ju ta många bilder innan jag var nöjd, var så himla nervös!
Tjej 1: Ja, de är ju faktiskt ett väldigt viktigt kort, du ska ju ha det superlänge!
Tjej 2: Ja, jag vet, det här är liksom avgörande!
Tjej 1: Ja, tänk liksom hela livet.
Tjej 2: Mm, och jag var typ inte alls nervös innan på morgonen när jag skulle göra teoriprovet, men sen när jag skulle ta kortet, då höll jag på att dö!
Tjej 1: Ja, det är ju liksom det som är det mest jobbiga?

(Är det från detta ställe jag kommer. Ja, Östersunds BB, där såg jag dagens ljus. Har sannolikt gått på den skola som dessa tjejer sitter i. Jag skäms, detta var inte det Östersund jag en gång kände....)


Kommentarer
Postat av: Aida

Jag kan äntligen säga detsamma!

Nu tycker jag du är lite väl glömsk. Är det ålderns rätt som tar ut sig?

Postat av: Blyger

Riv i den tanten, du!!

2007-03-26 @ 21:50:23
URL: http://blygers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback