Dagens kulturdos

För att uppväga mina, tillsynes kanske ytliga och lite mera "lättsmälta" inlägg så kommer här en portion poesikultur av högsta kvalité, skrivet av allas vår Kaaaauuurin.B.


Jag känner dina steg i salen,
Jag känner i var nerv dina hastiga steg,
som annars ingen märker.
Omkring mig sveper en vind av eld.
Jag känner dina steg, dina älskade steg,
och själen värker.

Du går långt borta i salen,
men luften böljar av dina steg
och sjunger som havet sjunger.
Jag lyssnar, fången i förtärande tvång.
I rytmen av din rytm, i takten av din gång
slår min puls i hunger.


De nada. 

Kommentarer
Postat av: Blyger

Jag förstår verkligen ditt tonfall i "de nada"! *asg*

2007-05-22 @ 22:51:29
Postat av: Tarmluddet

Katariiiiina Jagelonica!

2007-05-24 @ 12:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback