babbel i tentamössan

Så...då var tentan skriven o klar...jag hoppas att jag klarade den. Det känns så iaf. Hämtade hunden hos dagmattarna och gick hem. Som brukligt när jag har avklarat något viktigt så skämmer jag bort min själv lite. Jag lagade min favoriträtt (rotsaker i ugn  med en köttbit, lite sås, sallad och vin), tände ljuskronan och lite andra ljus och bara mös...Det var härligt! Denna kväll har gått i vilandets tecken  och jag har försökt att dämpa överhettningen i min hjärna. Dock fick jag en lättare blodtrycksförhöjning när jag såg att mitt hem lystes upp av blinkande blåljus (!). Jag tittade ut och fick se en polisbiloch ett flertal poliser ute på gatan. Tilläggas bör att jag är skiiiiiiträdd för poliser. Varför vet jag inte. Samtidigt sade min hund att han ville gå ut så det var bara att se skräcken i vitögat och gå ut till dessa uniformerade grobianer. Som tur var så hade jag en god vän i luren under passagen förbi poliserna så jag kunde tillåta mig själv att andas iaf.

Vet inte om den där promenaden tog ifrån mig mitt förstånfd ännu mer för nu sitter jag och har TV:n på med en massa flamencomusik på spanska....ehh....ja just det. Fast telefinsamtalet med spanjorskan tidigare ikväll kan ha inverkat. Ska ev. träffa henne och hennes spanske pojkvän imorgon....morr...håller på att lär henne om de svenska traditionerna så jag uppmanade henne att besöka en kyrkogård imorgon. Kanske ska vi träffas då eftersom hon troligtivis kommer att besöka kyrkogården utanför MITT hus då. Med sin spanske pojkvän. Suck...

Jag tittade precis upp. Det snöar ute. Det är något speciellt med den första snön. Som Kishti skulle ha sagt: Ett hallelujah moment!!!

Kommentarer
Postat av: Blyger

Halleluja!

2007-11-05 @ 19:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback