Brua e snöu...

Satte...jorå, närå...nu fick Luddet svar på tal. Kung Bore släppte ner årets och även de två föregående årens mängd av snö ner över Dalarna idag. Det är knallmycket snö! Så jag kan inte klaga. Men det gör jag ändå, för jag har skottat HELA Gården idag, med en platt skyffel (!) *hmpf*, så nu är jag alldeles ledbruten...*hynn om* Men vad gör man inte för att kunna ta sig in och ut ur sitt eget hus? Den stora skyffeln har någon av mina hyresvärdar så vänligt kört över så den är alldeles platt och totalt oanvändbar...så jag tog lill-grabbens skyffel. Han är 5 år. Inte så stor alltså....skyffeln menar jag.  Mina hyresvärdar kikade ut medan jag stod där och svettades med en mini-skyffel á la pygméstorlek, log uppskattande och konstaterade att de nog kanske måste köpa en ny skyffel. Ja, muttrade jag...det BORDE ni verkligen göra. Jag skottar så gärna, bara det finns en riktig skyffel...då köper vi en imorgon, sade dom. Ja, så nu är Luddet första snöskottare på Gården..ja, hon är nog första på lite av varje om sanningen ska fram. Krattning, rensa ogräs, rensa rabatter...Om man säger så här, hyresvärdarna och jag ser olika saker och har liksom lite olika prioriteringar. Men...man gör ju olikt. Det har jag alltid sagt. Det är tydligt det.

Kommentarer
Postat av: Blyger

CHEF!

*hynn om*

2007-11-29 @ 22:34:59
Postat av: aida

CHEF! Det är ju tydligt det. Vad får du för det? En nu skyffel? Tur gudarna är goda..

Postat av: Tarmluddet

Ja, en ny skyffel åt mina hyresvärdar är vad jag önskar mig i julklapp..

2007-11-30 @ 18:35:18
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se
Postat av: aida

Blogga nu då, luddhona, eller är du utesnöad. Vore du insnöad utgår jag från att du skulle blogga. Du måste verkligen hjälpa mig med det här att studera med in vino veritas för inte funkar det heller. Förstår inte hur du kan mena att det funkar? Man får ju bara lust att blogga. SEr inte fram emot när jag kommer på att jag ska in på facet också. Barum, Barum, Barum....undra just om det är nån på facet nu?

2007-12-02 @ 22:17:17
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Blyger

Alltså... Aida är ute och promillebloggar.... Ojojoj...!

2007-12-02 @ 23:26:09
Postat av: aida

MEn hur sjutton kan du veta det, blyger? Ångar ångorna hela vägen till dig?

2007-12-02 @ 23:39:41
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Tarmluddet

In vino veritas...japp! Jag ska lära dig hur man pluggar med vinpavan i högsta hugg! Häll upp två glas o fram med uppsatsen när jag kommer hem för då ska vi bena i den här situationen =) Kommer gå finfint det du!! Men jag håller också med om att blogg-suget tillkommer...

2007-12-03 @ 11:41:30
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback