Luddet på Frostmofjället

O så har snön kommit till Falun...vaknade imorse o såg att det var alldeles vitt ute och snön yrde. Jag yrde tillsammans med den och var glad. Jag tycker om snö. Nu är bara frågan....hur länge kommer den att ligga kvar? Ja, säkert inte så länge JAG vill att den ska vara kvar. Det var bättre förr. Ja, nu är ju inte jag lastgammal men jag är tillräckligt gammal för att se skillnaden på vintern då jag var yngre och nu. Det är faktiskt tveksamt om man kan säga att vi har vinter nu. Skridskosäsongen är nästintill obefintlig och snö på julafton...suck...jag säger som Askungen...vad är väl en bal på slottet (läs: snö på vintern)...säkert tråkig..o trist...o....o....allldeles underbar!!

Vaknade med Långben imorse igen...sååååå mysigt! Jag ville aldrig kliva upp och att en helg kan gå så fort...jag vill vara med henne hela tiden! Hon gör mig så glad =) O vad vi har skrattat denna helg! Hohoho, mina magmuskler är helt ömma o fortsätter det så här, ja då lär nog jag leva i ett par hundra år till...o ha väldigt roligt under tiden också!

Hmm...o så var det det här med skolan också. Ja, det känns inte helt bekvämt att ta in det fakta att jag har apmycket att göra som jag inte VILL göra. Att det ska vara så svårt att sätta lite fart och faktiskt bli klar med detta. Jag vet ju att om jag bara piskade på mig själv lite så skulle det ju vara klart på 1-1½ vecka. Men nähä då, det går inte för Luddet. Istället sitter man där sista dagarna med svetten droppandes ner på tangentbordet, en ångest som trycker över bröstet och en halvt urdrucken pava vin. Men så brukar det ju gå bra också...peppar, peppar...Men turen håller kanske inte i sig för all tid och evighet så det är nog bäst att jag sätter lite fart. Men först tror jag att jag måste tanka i mig lite mat och en kopp kaffe...

Förresten tycker jag att jag skrev mycket roligare inlägg förr...ska slipa på det där. Tycker liksom att jag har tappat stinget...men wått dö häck, några dagar till så har jag den där förbannade gör-klart-skolarbetet-annars-blir-du-ingenting-o-så-slutar-det-med-att-du-blir-hemlös-blåslampan efter mig och då kan ni ge er på att det blir blogginlägg av värsta kaliber. Min död andras bröd. Eller nåt...

Kommentarer
Postat av: aida

Hmm, kan din ängslan vara byggd av att hela ditt väsen
befinner sig sju himlar upp? Men nej, min vän, du är fortfarande på topp. Den sjunde himlen tillför ännu en dimension. ;) Dont you worry! Älskade vän, unna di lycka men glöm inte bort bloggen för det..:) Du har alldeles rätt kniven på strupen och vin och bloggen kommer vara uppe och snurra. Och tvivla inte du är bäst!!

Postat av: Blyger

Har du någon get, då?

2007-11-27 @ 22:20:11
Postat av: Tarmluddet

Nja...räknas en "harda ku harda geit" i frysen?

2007-11-28 @ 00:40:44
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback