Till alla HBT-människor...

Som den ärkeflata jag är så hör jag lite här och var i gay-världen åsikter och tankar kring kyrkan (vilken kyrka som åsyftas specifikt vet jag inte men troligtvis Svenska Kyrkan. Min tolkning iaf) och det gör mig lite upprörd. Jag kan inte säga att jag är troende i den Svensk Kyrkligt kristna bemärkelsen men jag har en god vän som är mycket involverad i Svenska Kyrkan och vi har haft många och långa samtal om homosexualitet och Svenska Kyrkan. Så nu har jag några länkar här som jag skulle vilja passa på att flagga för.

 

Så mycket som jag har lärt mig om Svenska Kyrkan och deras arbete FÖR homosexuella istället för mot homosexuella skulle jag vilja att alla homsar, som har aviga (utan grund) åsikter om SK, fick lära sig också. För lika mycket som vi (bögarna, flatorna, transorna, bina etc..) inte vill att folk har fördomar mot oss ska vi inte heller ha fördomar mot andra utan istället lära oss mer om omvärlden och vad den EGENTLIGEN tycker om oss. Här kommer länkarna och LÄS dem nu. Tack för er tid.


Svenska Kyrkan - andrum 1

Svenska Kyrkan - andrum 2

Svenska Kyrkan - andrum 3
Svenska Kyrkan - andrum 4
Svenska Kyrkan - andrum 5


Kommentarer
Postat av: Blyger

Jag länkar till dig!

2007-05-18 @ 23:56:34
Postat av: Nineve

lite mer info: I kyrkan ...både bland de som anser att homosexuella ska kunna ingå äktenskap och de som anser att homosexuella inte kan ingå äktenskap....är man FÖR de homosexuella. Anledningen till att vissa verkar dö konservativa och helt aviga är just för att man vägrar skilja de homosexuella från Gud, för att man är FÖR dem, inte mot dem.

Postat av: Blyger

Nineve: Snälla, förklara lite mer tänket. :-)

2007-05-20 @ 13:31:42
Postat av: Nineve

Det är högst troligt att Guds vilja kring äktenskapet är att det ska vara som han instiftat det...att lura in människor i något som inte är guds vilja är altså att för evigt skilja dem från Gud...det ytterst onda man kan göra mot någon....vilket man givetvis inte gör mot människor man vill väl.

2007-05-20 @ 18:16:56
URL: http://nineves.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback