Jag ser det snöar, jag ser det snöar....

Uppsatsskrivningen är igång...det känns tungt men bra. Jag tror den kommer att bli kanonbra i slutändan, det är bara det kruxet att man ska tråckla ihop alla bra fakta, resonemang och slutsatser...men till hjälp har jag ju Aida och utan henne hade jag fortfarande suttit och bläddrat bland en massa oläsliga 1700-talsbrev som luktar apa. jag hade förmodligen hamnat i koma också. Den där lukten kunde ju i det närmaste uppväcka de stackars personer som skrivit dem för typ 200 år sedan...huvvaligen!

Den första snön kom idag....myyyysigt! Det är alltid något speciellt med den första snön och just denna dag fick jag dela den med Aida och uppsatserna våra på Länsarkivet. Kändes fint på något sätt. Mindre trevligt var det när vi skulle UT i snön (det är alltid annat att sitta inne i värmen och SE UT på den). Men det gick bra. Vi kom då hem helskinnade iaf (ja, Aida har scrabblat så jag vet att hon åtminstone har lyckats tagit sig till en dator sedan vi skildes åt och därmed antagligen lever).

Nu ska jag renskriva dagens arbete...vojne vojne...

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Huh, snö! Snö är aldrig mysigt, inte ens när man får titta ut på den. ;-D

Postat av: barbadensis

Tycker du ska säga åt Aida att hon ska byta inriktning på sin uppsats *L*.. Hon ska ju bli historielärare istället.. så kan ni hålla lektioner ihop sen.. Ses om en vecka!
Kram på dig i snöyran.

2007-10-12 @ 00:07:35
URL: http://barbadensis.blogg.se
Postat av: Blyger

Det låter som att du är en mycket flitig människa! Bra jobbat!!

2007-10-12 @ 23:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback