47 gravstenar tack!

image21



Så att...jorå, närå...nu är förhoppningsvis höstens massavrättning av bananflugor klar och jag behöver ej lägga ut extra pengar på vinäger, diskmedel och vatten (nåja, vatten är väl kanske ingen kostnad att ta med kanske). När jag inspekterade min fångst (betet har varit utlagd i flera dagar) så funderade jag på var de små rackarna kommer ifrån? Det är samma sak varje höst och varje höst blir jag lika panikslagen, rädd och äcklad. Komposten byter jag varje dag och jag köper frukt som kan vara i kylskåpet. Kommer de utifrån, från avloppet eller någon annanstans ifrån? Inte nog med att de flyger runt lite överallt och gör mig äcklad så stör de mitt vindrickande. De ÄLSKAR nämligen vin och njutningen för mig förtas ju en aning när jag måste sitta med ett papper över glaset. Men nu kanske både flugorna och papperet är väck för 11 månader framöver. I brist på flugpräst så ska undertecknad själv förätta begravningen bakom knuten och föra dem vidare till bananflugshimlen...


Kommentarer
Postat av: Blyger

RIP

2007-09-20 @ 20:52:04
Postat av: aida

inte bakom knuten. Vi vill ju inte ha med några flugzombies att göra, de är säkert ännu äckligare och än envisare. Grattis till lyckad jakt och ditt nyvunna pris i envisast i kvarteret. Allvarligt. Slå ihjäl bananflugor, för att sedan räkna dem och sedan ge dem en regelrätt (nåja..) begravning. Har damen behov av att tänka på andra saker?

Postat av: barbadensis

Lider med dig vännen! MEN jag tänkte på en sak.. Du tycker diskmedel och dyl blir dyrt.. Blir det inte hyffsat dyrt med 47 gravstenar också tror du?
Men jag kan ju ha fel.. vad vet jag..NADA!!
Hur som helst har du gjort ett gott jobb i höst.. Rampe har hörseln i relativ gott behåll och du lever.. Jag är stolt över dig!

2007-09-20 @ 21:34:55
URL: http://barbadensis.blogg.se
Postat av: Tarmluddet

Blyger, Aida, Barbadensis; Ja, må de vila i frid. Spelar nu "The Dragon's breath till deras ära...stämningsfull på något sätt.

2007-09-21 @ 01:03:47
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se
Postat av: aida

du kan spara pengarna för den 47.e gravstenen. En av dem har rymt... Kolla om de andra har fattat vinken. För isf har de alla ställt kosan hitåt. Vill inte ha några zombies här omkring!!

2007-09-23 @ 19:10:13
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Tarmluddet

ja, jag har hört om massinvasion även på andra ställen. de är inte mina, de är kusinerna, sysslingarna och mostrarna till de hära..

2007-09-23 @ 21:01:12
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback