Djurskötare

Då var man tillbaka på brottsplatsen igen. Hem till Byn skulle man kunna säga. Har avslutat studierna för den här terminen och har börjat mitt sommarjobb. Min första vecka består av djurskötsel, närmare bestämt 8 stycken älgkalvar, den yngsta bara 5 dagar gammal. Hur är då livet som första älgskötare då? Jo, det är mycket välling, lite sova och hemskt många goa små älgpussar från luddiga, långbenta små guldklimpar. Har fullt sjå med att lära mig namnen, just nu går jag mest efter färgbanden som de har kring benen; "- Grön bak har ätit som hon skulle, men Röd fram ville inte ha så mycket". Om man är ensam och matar dem är det inte så lätt att räcka till. Jag har två armar och det är 8 små mular som tigger vällingflaska på en och samma gång. Men de är härliga!! =) Igår och idag har det regnat och då är det inte så hippt att gå dit från tidig morgon till sen kväll och stå o huttra, men är det sol....ja, då är det livet på en pinne tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback