Utmaningen antagen!

Nuvarande besatthet? Popcorn och Phisch Food. Är det något man äter så säger jag; tvätta händerna och städskrubbs lukt.
Vad har du på dig nu? Ett par gamla, fula mjukisbyxor med rosa ränder på, en tröja, kofta och en stor sjal. Just det, tofflor också.
Tar du tupplurar? Ja, oftast oväntade sådana. Eller så i smyg. Men det tillhör mera mitt tidigare liv.
Vem kramade du sist? Långben. Alldeles nyss faktiskt. Hon och lilla A kom hit och bjöd på glass. Hygglo!
Vilka är de finaste orden du vet? Kärlek, vänskap, norrsken, midnattssol, glass.
Vad blir det till middag? Det blir spagetti och köttfärssås med lite ost-topping! Mumma! 
Vad var det sista du köpte? Det var en rulle med svarta sopsäckar på Clas Ohlsons....vad ska jag med dem till? For me to know and for you to find out....hehe..
Vad lyssnar du på just nu? Datorns surr och hundens snusningar.
Favoritväder? Vårkväll med tillhörande långpromenad tillsammans med Långben och hunden.
Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner? Till namn som jag och min sambo har funderat kring. Kan säga att det INTE blir några William, Kevin, Michelle eller Cassandra iaf. Mera "gamla" namn är det som gäller.
Vilka är dina bästa redskap? Min hjärna såklart. Den uträttar stordåd varje dag. Annars säger jag min traktor-skiftnyckel. Den inger RESPEKT!
Favoritresemål? Skottland, Grekland och hem till mamma.
Nämn några saker du inte kan vara utan? Handcreme, trutvalla, bricanyl, min mobil och mina glasögon.
Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu? Pippis kappsäck med guldpengar och ett anställningsbevis.
Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara? Lasse Berghagen. Så präktig, så trygg, så helylle.
Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka? Till Machu Pichu. Andas lite tunn  peruansk luft och känna inkahistoriens vingar svepa över mitt ansikte.
Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?Långben. Min MacGyver till sambo skulle få oss ut på nolltid, men skulle det skita sig vet jag vad vi kan fördriva tiden med...hehe..
Favoritlukt? 1. Den där mystiskt, lockande doften som kommer från Långbens tinningar...ahh..kan inte sluta. 2. herr Blombergs tramdynor som luktar knäckebröd. 3. Städskrubben. Har alltid gillat städskrubbars lukt.

Lovar du att vara ärlig? Jaaarå!
Du heter: Det mamma och pappa tyckte passade mig. Tilläggas ska att mamma tyckte jag såg ut att bli kokerska när jag blev stor. Fick hon rätt?
Smeknamn: Oftast efternamnet eller efternamnet förkortat med 4 bokstäver och med -an på slutet eller Gunilla. Gäller detta Långbens arsenal av smeknamn får jag nog skapa en helt ny lista bara för dem. 
Låt som när du är ledsen sörjer till? "Somewhere over the rainbow" med Eva Cassidy.
Beroende av: pussar, choklad, ingefärste, kaffe. 
Vem behöver du mest just nu: Mig själv så att jag kan skriva mitt examensarbete. Jo, min handledare också förstås.
Vad tror folk om dig? trygg, självständig, tålmodig, lugn, temperamentsfull.
Stämmer det? Ja...typ. Lägg märke till de två sista som utgör en slags kompletterande dikotomi. Båda stämmer faktiskt.
Vad får du oftast komplimanger för? Mitt tålamod.
Vad säger du för att imponera på någon? Jag behöver inte imponera på någon.
Hur imponerar man på dig? Man är självsäker utan att vara dryg, man är ödmjuk utan att vara dörrmatta, man är rolig, men inte på andras bekostnad och man vänder inte kappan efter vinden.
Brukar du skratta för dig själv? Ja, ganska ofta. Brukar även prata för mig själv. Har till och med gått så långt att jag säger "varsågod" till mig själv när jag ska gå ut genom dörren.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Tjena! Vad roligt m din tjej i tidningen. Gick in o kolla direkt...är ju ganska nyfiken =) Är du i Falun över påsk? Jag kanske kommer dit Vore kul att ses! Kram!" 
Var bor du? Med Långben och Blomberg i ett dockskåp i Falun.
Trivs du där: Ja...a....a!
Sprit, cider, vin eller öl: Sprit såklart! Mest procent på minst mängd. Närå, skämt å sido, men jag blir minst dålig på det.
Brukar du bli för full: eh ja. pga. ovanstående orsak.
Är du allergisk mot något: Ja. Både vegetariska och animaliska saker. Sedan mänskliga egenskaper som dryghet, falskhet och skitaktighet.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon saknade mig och skulle komma med glass.
Brukar du komma i tid: Försöker i alla fall, men som den tidoptimist jag är så blir det inte alltid så.
När mår du bra: När jag inte känner mig stressad och när jag känner att jag har tid för allt det som är vitktigt för att jag ska må bra. T.e.x. kvalitetstid med Långben och Blomberg, egentid, tid för vänner, träning, sova etc..
När blev du fotad senast: I nyår tror jag. Med en grön hatt på huvudet.
Hur känner du dig nu: lite stressad över mitt examensarbete samt om jag kommer att få jobb efter avlsutade studier.
Vanligaste färg på dina kläder: Jordfärger eller rosa. Rosa är fint.
Vad tycker du om fötter: Fötter är ofta en bortglömd del av den egna kroppen. De borde få mera uppmärksamhet och omvårdnad.
Vad saknar du: Mina vänner och lite driv.
Hade du en bra kväll igår: Ja, en helmysig kväll med glass, te och mys i tevesoffan med hjärtat.
Favorit dryck på morgonen: Kaffe såklart! Kan inte vakna utan det.
Är du blyg? Ibland...
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja! =)
Har du spytt offentligt: Nej, bevare mig! Hoppas jag aldrig behöver göra det heller.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Tajja, göra helikoptern, kissa stående, ha sex med en tjej och skaffa mig ett jobb där jag dagen efter hävdar att jag håller på att byta kön till tjej och på så vis få högre lön.
Är du nöjd med ditt liv: På det stora hela, ja.
Är du bortskämd: Nej, det kan jag inte säga.
Vad gör du i morgon: Försöker krysta fram något vettigt problem att jobba med i uppsatsen.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Vet inte om kändisar är så bra förebilder. Jag tror på vardagshjältar istället.
Vad längtar du till? Att snön försvinner.
Har du bra vänner och äkta vänskap? De bästa man kan ha!
En speciell dag du minns: När jag förs första gången träffade Långben och jag visste att den här tjejen är speciell, henne vill jag lära känna mer! Även den dagen jag hämtade Blomberg minns jag med glädje! Vilken bedårande lite boll jag hade i mitt knä eftermiddagen den 2 februari 1997.
Hur gammal är du: 27 på papperet. I sinnet tycker andra att jag är snart pensionsmässig.
Tycker du om någon just nu: Jag tycker om många väldigt mycket.
Om fem månader: Fyller jag 28 och har då förhoppningsvis ett jobb som jag är utbildad för och en ny start i livet.
Du samlar på: Stenar och fina minnen.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Långben eller mina vänner.
Vilken tid gick du upp idag: 8.20. Efter att ha sovit typ 2 timmar på hela natten pga en hemsk hosta.
Har du sovit i din egna säng inatt: Nej, den är Långbens. Eller vår säng, kanske jag ska säga.
Är det okej att gråta: Självklart!
När grät du senast: För några dagar sedan, då jag hade en tillfällig svacka.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala mitt studielån och köpa ett hus med Långben!
Bär du glasögon eller linser: Ibland glasögon. Borde ha dem oftare, men vill inte.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: När Långben väcker mig. Jag själv hör inte väckarklockan.
Vill du gifta dig: Ja
Vill du ha barn: Ja
Solar du ofta: Inte så ofta. Och inte i solarium.
Är du bra på att laga mat: Jodå, det tycker jag nog att jag är.
Hur vig är du: Som ett kassaskåp.
Är du musikalisk? kan jag inte påstå.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten
Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn såklart!!!
Bor dina föräldrar tillsammans: Nä.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Nu för tiden är jag trött både morgon och kväll.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Nej. Jag blir för trött för att gråta innan jag somnar.
Biter du på naglarna: Nej, men jag har gjort det förut.
Röker du: Nej.
Hur ofta tränar/motionerar du: Dansar bugg två ggr/veckan och Friskisjympa 1 ggn/veckan.
Senaste låt du hörde: "If I were a Boy"

Kommentarer
Postat av: aida

jomen visst serru, kokerskan. Varsegod! Men vet, du inte vara Lasse, du vara hon den där kvinnan i centerpartiet....hahahahahahaha!!!!!!! ;D



Nej du är modighetsministern.



Du tycker mitt förslag med glass&whiskeysoppa inte var så bra, men glass och popcorn det går det...;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback