Den lilla sjöjungfrun?

Ha! Där fick jag så jag teg...som svar på tal på inlägget om uppfläkta muffar i bastun tidigare idag så upplevde jag en annorlunda syn under min simtur idag. På badhuset var det väldigt få synliga muffar (tack gode gud) men väl någonting annat som var....tja...lite magstärt!! Sätt dig tillrätta så ska jag berätta...

Barb o jag hade några längder kvar då den gamla och ganska yppiga damen som simmade med oss skulle kliva upp ur bassängen. Hennes sällskap (dotter?) hade precis gått upp för stegen innan den gamla damen och stod och väntade. Att jag såg detta som jag snart ska berätta om berodde på att jag simmade mot det håll dessa kvinnor var och befann mig ganska nära också (vilket jag nu önskar att jag inte hade varit).
Sagt och gjort, damen klättrade också uppför stegen och då hon hunnit upp för stegen tittade hennes medsimmerska storögt på henne och väste: - Brösten!! Den gamla damen hörde inte riktigt utan sa: -Va? Den yngre kvinnan tittade menande på den äldre och väste igen, lite högre: - BRÖSTEN!! Den äldre tittade ner och såg då till sin förskräckelse (och det kan jag säga att jag gjorde också) att hennes baddräkt hade hasat ner...nedanför brösten som så vackert hängde, dinglandes i det fria. Jag trodde jag skulle dö och det tänkte nog den gamla damen att hon också skulle göra. Jag tittade bort men såg i ögonvrån att hon inte riktigt visste hur hon skulle göra. Skulle hon släppa taget om stegen och dra upp baddräkten med den påföljden att hon då också skulle dratta baklänges tillbaka ner i bassängen eller skulle hon kliva upp de sista trappstegen med blottad barm? Hon valde det sistnämnda och skyndade sig sedan illa kvickt igenom simhallen mot duschen...Usch, vad jag tyckte det var jobbigt. För hennes skull men kanske mest för min egen. Jag vet hur sånt där känns efter en uppspolning på land när jag var på semester för några år sedan och då min bikiniöverdel for av. Onda minnen kom alltså tillbaka. Ja...uppfläkta muffar i bastun eller nakna tantbröst i bassängen....jag vet inte vad som är att föredra.

Kommentarer
Postat av: Blyger

Du får då vara med om diverse med!

Postat av: Tarmluddet

jaa...bröst o muffar på badhuset är dock rena dagiset i jämförelse med att trycka ihop 5 civilisationer under 3000 år på 10 sidor...suckiduling...då behövs det hjärnverksamhet och min kontorist har uppenbarligen tagit semester...

2007-12-05 @ 23:43:48
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback