Det blir aldrig som man tänkt sig...

Förändringarnas vind blåser just nu genom den lilla stugan där jag sitter just nu. Den inriktning och det mål jag har haft med mitt liv och framförallt min utbildning har tagit en oväntad vändning. Jag vet inte hur jag känner inför det, om det är bra eller dåligt, just nu känns det som om jag hänger i luften. Denna vecka har jag smärtsamt fått erfara att jag kanske inte kan leva mitt liv på det sätt som jag har planerat, jag klarar inte allt…det finns de saker som blir övermäktiga och då är det bara att leta nya vägar. Det tog stopp för mig här, jag måste hitta ett annat spår.

 

Som tur är har jag människor omkring mig som hjälper mig att se i mörkret samt visar på alternativa vägar att gå. De visar att det inte är slut på allt även om det känns tröstlöst och självförtroendet är i botten, utan att det finns andra stigar att vandra och att det kanske blir riktigt, riktigt bra när jag väl kommer ut på andra sidan. Tack.


Kommentarer
Postat av: Blyger

Men du, stumpeduling, det kommer ordna sig! Hakuna matata! Blyger finns här, du vet var min brevlåda bor... Ska styra upp ljus som lyser upp stigen!

Postat av: Ida

http://www.youtube.com/watch?v=jSD3yqFSd3k&eurl=

Det gäller att inte ge upp! Kämpa min vän, det behöver inte ens se snyggt ut. Det är ansträngningen som i slutändan blir vackra rosor. Ibland på kinderna ibland i huvudet.
Du rockar och har just klämt ur dig en väldans fin uppsats. Låt dig inte ta ifrån dig denna insats. Landningen kan bli hård efter flygturen, ramlar man av piedestalen kan det göra ont, men man ska banne mig upp igen. Tro mig, jag tillåter inte att platsen blir ledig! Du blir hejdundrande på att slå upp ord, den rockande drottningen i spanska synonymer blir du. Att sen våga sitta på en första föreläsningen och säga i sin presentation att man vill bli spanskalärare, det kräver mod och envishet. Något du bemästrar. Du är ju modighetsministern. Säg inte att alla sparade tepåsar och odiskade muggar var förgäves.

2007-02-03 @ 21:40:50
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Tarmluddet

Tack för all peppning och stöd. Nu är det iaf gjort. Jag har officiellt lämnat spanskan (utom gramamtikkursen9 bakom mig och ser framåt...in i Specialpedagogikens fascinerande värld.

2007-02-05 @ 10:36:29
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback