Förbaskade fotbollsbimbo!!!

Sedan kan jag ju säga att jag blev mäkta förbaskad när jag tittade på Time Out ikväll och fotbollstjejen i ena laget (Jenny Schelin eller något åt det hållet) sa att hon var nöjd med de pengar hon drar in på fotbollsspelandet på frågan hur hon ställde sig till skillnaden mellan betalning till kvinnliga vs. manliga fotbollsspelare. GRRR!!! Hon tycker att det är HELT OK att de manliga fotbollsspelarna får mer betalt än vad hon får. Men herregud, människa, WAKE UP!!!!

Vi lever i ett patriarkaliskt och könsdiskriminerande samhälle som HON ger sitt samtycke till att bibehålla!!!! Jag blir skitförbannad. Är det någon mer än mig som tycker att det är viktigt att kvinnor och män snarast bör bli jämställda i alla kategorier?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback