Hörde på radion...

Varje morgon har radiostatioen Mix Megpol en frågesporttävling där lyssnare får ringa in och utmana Adam Alsing i frågesport. Ja, jag vill ju inte vara fördomsfull, men excuse me om jag säger att följande besannar en kanske inte så ogrundad myt om Stockholmare.

I morse ringde en tjej från Gärdet, Östermalm in och skulle utmana Adam. Gry Forsell läste upp fråga efter fråga och den som jag höll på att trilla ur stolen när jag hörde var:

Gry:  "I vilket landskap kan man besöka orter som Haparanda och Pajala?"


Östermalmstjej:  "Norrland!"

Ja, man undrar ju...vad får man lära sig i skolan egentligen? Tror jag har valt fel inriktning....skulle ha valt att bli geografilärare istället. Verkar som om det behövs.


Kommentarer
Postat av: Eva

Hahaha....där ser man!! För folk söderöver verkar Norrland vara ett enda stort landskap.

Postat av: Vonkis

Ja jag säger då det torkar bort en skrattår

2008-12-25 @ 10:57:51
URL: http://vonkis.blogspot.com
Postat av: aida

men....ligger de i samma landskap?









hahahahahahhahahahaha...eeh.

2009-01-15 @ 22:00:09
URL: http://aidahopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback