Fettisdag

Ännu en dag i skolan har jag överlevt...en smärre pärs att gå dit o bli grillad. Att stå inför Idol-juryn är ingenting mot att få ett korsförhör av Ekonomhistorikern. För att inte tala om Pite-pojken i min klass...usch, vilken otrevlig attityd han har. Men som Långben säger....vi bryr oss inte om honom. Vi skiter helt enkelt i honom. Något jag inte skiter i är mitt tentaresultat som jag fick reda på idag, vilken lycka!! Jag klarade den...så skönt, så skönt...

Egentligen är det konstigt det här med studier...ju mer man läser desto mindre förstår man. Jag menar, klart som fan att man KAN mer, men ju mer kunskap man får desto mer inser man vad mycket det är som man inte har kunnat förut och vad mycket det finns att lära sig. Ny kunskap föder nya frågor och svaren på dessa ger nya frågor o svaren på dessa....ja, ni förstår. Det är som ett enda stort ekorrhjul. Något som jag definitivt inte kommer att fråga mig mer om är den ekonomiska historien i tredje världen. I'm fed up with it! Hmm...jag kanske inte ska rista mitt uttalande i sten, men som det känns nu så är jag ganska "fylld" av detta och vill bara att denna kurs ska ta slut med ett "G" i betygsprotokollet. Punkt.

Idag är det ju Fettisdagen och jag åt min första och enda semla med Långben och det var så mysigt...sen kethade vi och jag förloooooorade. Jag min arthjarna, frångick min vanliga strategi och vad händer då? Jo, man blir nerskjuten i bakhåll...För er som inte vet vad man gör när man "kethar" kan jag tala om att det är ett superroligt laserspel som påminner lite om schack i upplägget. Fast roligare. Apropå spel...Långben, jag vill leka med "Bop it-mojängen" snart...den var beroendeframkallande.

Jää, jää...nu har jag skrivit om saker som de flesta som läser min blogg redan vet och det var ju tråkigt. Jag hade verkligen ambitionen att skriva ett lysande och kolossalt genomtänkt inlägg och kanske till och med vara lite rolig så att ni kunde dra lite på smilbanden men ack så jag (och ni) bedrog er. Men det kommer ju fler tillfällen. För övrigt händer det inte så mycket här kring kyrkgården, annars brukar jag ju kunna berätta lite roliga episoder om folket här...men det är stiltje. Kanske lika bra det...

Häpp, nu ska jag göra natten och bereda mig för min extreme make-over som ska ske imorgon. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Blyger

De kanske har flyttat till madrasserade rum...?

2008-02-06 @ 19:31:26
Postat av: Tarmluddet

...ja, o jag kommer snart efter. Du också?

Postat av: Långben

Grattis till "Bop it" rekordet.

2008-02-08 @ 17:35:32
Postat av: aida

Jag känner mig hedrad över att få skriva en kommentar efter Långben! Trevligt att se dig här ;) Anyway så tror jag inte de figurerna har flyttat så långt, jag tror bara att det rosaskimrande unviversum/himmel som du befinner dig i..gör kanterna lite suddiga. Du missar dom med blotta ögat. Bop it? är det någon snuskig omskrivning nu igen? Som bollibompa? Snusk, snusk...huvva.

2008-02-10 @ 00:25:55
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Långben

Måste dementera. "Bop it" ÄR en leksak för barn och vuxna i alla åldrar. Aida borde prova. Det lämpar sig i fult dagsljus med och utan sällskap. "Boppa" på bara!

2008-02-11 @ 15:56:43
Postat av: Tarmluddet

Jaaaaa! Bop it är genialt!! Jäkligt roligt och Aida (och Blyger) det vore något för er! Men jag varnar er...det är starkt beroendeframkallande. Hihi, javisst är det roligt när Långben lämnar små fina, söta avtryck här i bloggen...hihi...

2008-02-12 @ 17:05:08
URL: http://www.tarmluddets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback