Ad silvam!

Nu drar det ihop sig för Luddet, som Birgitta nostra sade en gång i tiden. (Den gamla goda tiden, skall tilläggas). Då var livet inte allför komplicerat, i alla fall om man tittar så här i backspegeln.

Nu ska jag:

* Göra 20 timmar praktik innan jul
* Skriva en C-uppsats under ovan nämnda period
* Boka biljett till Norrland inför jul (och den resan blir ju som alltid innan jul. Trång och jobbig, iaf när man har djur+packning. Jag bävar.)
* Jobba några timmar i veckan
* Kroppsaktiviteter 3 gånger i veckan
* Uppsatsventilera på några uppsatser innan jul
* Åstadkomma julklappar i form av handarbete

Nu kanske du tycker att jag är gnällig och tänker "men det DÄR är väl ingenting, andra har MYCKET mer att göra". Ja, jag håller med att det inte ser så mycket ut, men det ÄR det. Speciellt om alla grejerna ska göras på olika ställen.

Nu kanske du tycker att jag får skylla mig själv eftersom allting faktiskt är självpåtaget. Ja, det har du säkert rätt i, men det är jobbigt ändå att försöka vara Barbapappa och dela på sig så man kan göra allting samtidigt i flera parallella universa. Jag önskar bara att jag hade mer tid till mitt förfogande.

Nu kanske du tycker att jag är tjatig och borde gå o lägga mig eller nåt. Kanske uppsöka en psykologisk instans eller anamma de två bevingade ord min mamma tjatar om ("mental träning. Red.anm). Ja, även det har du säkert rätt i. Men det är också min förbannade rätt att ta ut min frustration och smått uppgivna humör på den här bloggen så att jag inte gör det på annat vis. Näe, nu kanske jag tog i liiiite för mycket. Jag är snäll och beskedlig och kommer INTE att göra annat än skriva av mig detta. Kanske gråta en skvätt. Men det är väl inte så farligt?

Sedär, nu känns det redan mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: aida

Ludd är väl lika delbart som barbapappa? Du glömde sista punkten: se till att överleva. Med bula i pannan eller inte.



Heja Heja Heja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback