Det var någon mening med att jag o Lill-tjejen skulle hyra film idag.

När vi hade valt film och skulle betala i kassan säger killen bakom disken att jag (det är Långbens bonuskort som filmen hyrs på) har en skuld på 80 kr för 2 stycken ej inlämnade filmer. Va!? Nähähäh, jag är ganska säker på att de har blivit inlämnade sa jag. Men han insisterade på att så var inte fallet. Eftersom vi (Långben o jag), när vi hade sett dessa filmer, lämnade över dem till Lilla L och Lilla A så att de kunde titta på dem och sedan lämna tillbaka dem, så ringde jag Lilla A. Hon tänkte att kanske Lilla L hade glömt att lämna tillbaka dem men skulle genast undersöka saken personligen och betala o lämna igen filmerna i så fall. Jag sade då; Men Lilla L hade ju sms:at mig i fredags o frågat när filmerna skulle vara inne och jag svarade innan kl. 18 idag och det skulle hon fixa sade hon. Men det är klart, tänkte jag, Lilla L håller ju på att flytta nu så hon kanske glömde bort det ändå i flyttröran. Förståeligt isåfall. Lilla A skulle reda upp det där i alla fall.

Så Lill-tjejen o jag gick hem, tittade en stund på filmen vi hyrt och så ringer Lilla L. Hon berättade att hon HADE lämnat igen filmerna i fredags och ringt ner till videobutiken nu och sagt att hon hade lämnat filmerna och att det måste vara dom som inte har avregistrerat. Videobutiken ville att den som stod på kortet skulle komma ner så fick de prata om det och kolla upp hur det var. Jag, som inte stårpå kortet utan Långben gör ju det, fick leta fram hennes personnnummer, gå ner och prata med dem. Jag lade fram min förklaring till incidenten och att det inte fanns någon skuld, att de hade fått filmerna(det ÄR sant, både Lilla A o Lilla L sade att filmerna var inlämnade och jag litar på dom). De höll benhårt på sin sak men jag höll ännu hårdare på att jag hade rätt. Efter ett kallt krig mellan mig och föreståndaren så rev hon skulden. HA!! Jamen va faan...Rätt ska vara rätt. Jag tänker inte betala för att någon slö-pitt inte har varit uppmärksam och gjort sitt jobb. Hade inte vi hyrt film idag, hade den där skulden fördubblats varje vecka till dess vi hade varit dit i något ärende. Kanske någon högre makt är vänligt inställd mot mig just nu. I så fall; Tack ska du ha! Amen.

Här är filmen vi såg i alla fall. Jättebra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback